Thuisadministratie

24 mei Thuisadministratie

Is de administratie voor jou ook een opgave?

De Thuisadministratie is een vrijwillig project dat er speciaal is om je (weer) controle te geven over jouw administratie. Een getrainde vrijwilliger gaat samen met jou aan de slag om een administratiesysteem aan te leggen.

Kan je op één of meerdere vragen ja zeggen:

Ben je net gescheiden of ga je scheiden?
Heb je net een dierbare verloren?
Ben je werkeloos geraakt?
Is alles je op dit moment gewoon even te veel?
Heb je te maken met ziekte?
Zorg je voor een ander?
Is het voor jou lastig om aan de administratie toe te komen?

Dan is de Thuisadministratie misschien iets voor jou!

De vrijwilliger kijkt met je mee naar wat weggegooid kan worden en wat bewaard moet blijven. Samen met jou maakt zij (of hij) een inkomsten/uitgaven overzicht, zodat je precies weet waar je elke maand aan toe bent. Ook kijkt ze meteen of er regelingen zijn waar je mogelijk voor in aanmerking kan komen en vraagt deze samen met jou aan.

De insteek is dat de vrijwilliger jou begeleidt, zodat jij het na verloop van tijd zelf (weer) kan. Dit gaat natuurlijk in stappen. Mochten we administratiezaken tegenkomen die specifieker zijn, dan kijken wij met jou naar welke instantie jou het beste kan helpen. Tijdelijk geen overzicht over de administratie is niets om je voor te schamen, het komt vaker voor dan je denkt. Met de Thuisadministratie kun je er iets aan doen en dat geeft weer ruimte en vertrouwen.

Wil je meer weten of jezelf of iemand anders aanmelden? Neem dan contact op met het Dienstencentrum, van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00-13.00 uur bereikbaar op telefoonnummer: 0316-282032.

De thuisadministratie is een samenwerking tussen Mikado en de STMR.