De Thuisadministratie is er voor u

06 feb De Thuisadministratie is er voor u

Kent u dat? De enveloppen blijven binnenkomen, u legt ze netjes op een stapel op de kast of direct in een lade. U zegt tegen uzelf dat u daar wel een keer naar kijkt, komende week of zo. De dagen gaan voorbij en de enveloppen stapelen zich op. U ziet steeds meer op tegen het openen van de post en het ordenen van uw administratie. U wilt wel, maar het lukt niet… Tijd voor hulp van de Thuisadministratie!

Door allerlei omstandigheden kan het voorkomen dat u het overzicht op de financiën kwijtraakt. Allerlei oorzaken kunnen hieraan ten grondslag liggen, zoals ouderdom, ziekte, angst voor de boodschap of een burn-out. Veel mensen vinden het moeilijk grip te krijgen en te houden op de administratie of hebben andere dingen aan hun hoofd. Als er dan niemand in de directe omgeving is die kan helpen, is het tijd voor een steuntje in de rug.

Hulp van professionals
Het project Thuisadministratie is er voor inwoners van Duiven en Westervoort die tijdelijk ondersteuning nodig hebben bij het regelen van hun financiële administratie of het invullen van formulieren. Kunt u voor hulp geen beroep doen op een sociaal netwerk van vrienden, familie of buren, dan kunt u ondersteuning krijgen van enthousiaste en kundige vrijwilligers. Deze vrijwilligers zijn er niet om een oordeel te geven over uw situatie, maar om u stap voor stap te begeleiden naar het op orde brengen van de papieren rompslomp. Zo heeft u aan het einde van het begeleidingstraject weer overzicht over uw eigen administratie.

Gewoon bellen
Wilt u meer informatie over dit project of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met het Dienstencentrum. Elke werkdag van 09.00-12.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 0316-282032.